Πρόσωπα της Ελληνικής Ιστορίας και Τέχνης   

Κατάλογος με περίπου 10.000 πρόσωπα που διαδραμάτισαν ρόλο στην ελληνική ιστορία και τέχνη. Το λεξιλόγιο των προσώπων δημιουργήθηκε από το προσωπικό του ΕΚΤ αντλώντας πληροφορίες από διαδεδομένες διαδικτυακές πηγές όπως τη συλλογή Πανδέκτης: Θησαυρός Ελληνικής Ιστορίας & Πολιτισμού – Νεοελληνική Εικονιστική Προσωπογραφία του Ινστιτούτου Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, τη Wikipedia, τη διεθνή βάση καθιερωμένων εγγραφών προσώπων Virtual International Authority Files (VIAF), την Εθνική Πινακοθήκη, τη Βιβλιονέτ, τη Μουσική Βιβλιοθήκη Λίλιαν Βουδούρη, το Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης, το Αρχείο Κουνάδη, κ.α.. Δημιουργήθηκε για την διασύνδεση φυσικών προσώπων με τεκμήρια στο SearchCulture.gr τα οποία δημιούργησαν ή που τους αναφέρουν.

Κατηγορία
Άνθρωποι/οργανισμοί
Kλάση
edm:Agent
Πάροχος
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ)
Κύρια γλώσσα
 
Άδεια χρήσης
Αναφορά Δημιουργού (CC BY 4.0)


RDF/XML   JSON-LD   CSV  

http://semantics.gr/authorities/searchculture-persons/-1115935177

  • Τόμπρος Μιχάλης 
  • Tompros Michalis 
  • Tompros Michael 
  • Tombros Michael 
  • Tombros Michalis 
  • Tombros Michales 
  • Tompros Michales 
  • 1889
  • 1974
  • male
  • Με παρέμβαση του μεταξικού καθεστώτος, διορίσθηκε καθηγητής της γλυπτικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών το 1938 και την ίδια χρονιά, πάλι με την υποστήριξη της δικτατορίας του Μεταξά, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Μπιενάλε της Βενετίας. Κατά την περίοδο της Κατοχής, υπήρξε κριτική από εαμίτες καλλιτέχνες για την τοποθέτησή του. Παρόλα αυτά, εκδήλωσε σημαντικό ενδιαφέρον για τα προβλήματα του κλάδου των γλυπτών ενώ σε δικές του ενέργειες στηρίχτηκε ο νόμος 1863/1944 που οδήγησε στην ίδρυση του Καλλιτεχνικού Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. 
  • With the intervention of the Metaxas regime, he was appointed professor of sculpture at the School of Fine Arts in 1938 and in the same year, again with the support of the dictatorship of Metaxas, he represented Greece at the Venice Biennale. During the Occupation period, there was criticism from Partisan artists for his political stand. Nevertheless, he expressed significant interest in the problems of the sculpture industry, while the law 1863/1944, which led to the establishment of the Artistic Professional Chamber of Greece, was due to his campaigning.